
Beázás kezelése
Öreg cabriót nem érdemes automata mosóba vinni, hallottam egyszer :) Az idő múlásával a gumi kéderek itt-ott öregednek, és nehézkes a pótlásuk, beázhatnak. Amikor vettem az autómat nekem is beázott. Sok munkába telt megoldani a problémát, lecsökkenteni ezt a nevetségesen minimális kategóriára.
Így korrekt, hogy ezt is leírom, remélve, hogy segít másoknak is megoldani sok problémát.
Íme a helyek, ahol a barchetta képes beázni:
A bal oldali képen egészséges oldal gumi látható, az ajtó becsukásról rámegy az üvegre. Ezért is tud egy idő után elkopni. A jobb oldalon butil gumival javított verzió látszik. Ezt csináltam én is egy időben, pasztáztam az ablakot, amíg nem sikerült egy jobb minőségű, egészséges használtat venni.

A másik probémás hely ami sokaknak gondot okoz az a tető fészek, ahova lecsukódik a tető. Első lépésnek én kivettem az alsó burkolatot belőle és kifújtam bitumennel több rétegben, hogy rozsdásodni ne tudjon ott a fémlemez.



Második lépést egy olasz fórumozótól láttam. A tetőfészek vízelvezetőinek a cserájét. Egyszerű átlátszó szilikon csővel megoldható, pont olyannal amiket a bojler kivezetőjénél használnak. Ezeket filléres méter áron meg lehet venni bármelyik barkács áruházban. Nekem el is volt dugulva egy kicsit. Erre cserekor jöttem rá.
Fenéklemez csere után fogtam neki nyári esőmentes időszakban. Amiért érdemes ezt a lépést megtenni az amit a jobb felső kép mutat. A sofőr oldalon a vége a vízelvezető csőnek a küszöböt takaró műanyag mögött van, így a küszöb nyílásba könnyen befolyhat a víz. Csőcserekor érdemes lejjebb engedni a végét, ahogy a kép is mutatja, hogy ne legyen később gond a víz miatt.
Legvégére a tető alatti gumik maradtak....
A gumi öregedik, így a tető nem zár pontosan, a víz beszivároghat az ülésre, vagy a pedálokhoz, vagy az ülés mögé. Egészséges padlót borító műanyag lemeznél ez nem jelenthet gondot, csak ha repedezett. Illetve érdemes az ülés alatti vezetékek nyílásánál is kiszilikonozni, hogy ott se tudjon lefolyni víz a fenéklemezhez. Mivel gumikédert nem találtam egyenlőre a tetőhöz, egy vízálló anyagból készült szegély lett az amit használok. Veterán cabrióknál láttam, hogy az ablak alá viszik le az új vásznat, így következtettem ki, hogy ugyanerre a problémára. A lenti képek illusztrálják, amit írtam.



